Conditions
 

ENGLISH | General Conditions of Business


1. Area of Applicability
The below general conditions of business in respect of the provision of accommodation during BASELWORLD 2018 shall apply to all contracts, agreements or arrangements which are entered into between the Customer and Accommodation Service Ltd., (hereinafter referred to as AS).
The Customer’s general conditions of business shall not apply to the services provided to the customer by AS.

2. Placing an Order
2.1 Order for bookings must be placed with AS in writing or in electronic form by e-mail or electronically on the booking system.
2.2 By accepting the offer a legal binding contract has been entered accepting the offer and entering into obligation to pay the invoice in full. Cancellation is according to para 5 of the general conditions of business. 

3. Contracting Party
3.1 The accommodation contract between AS and the Customer shall be concluded upon receipt of a booking confirmation by the Customer. AS reserves the right to refuse an order for a booking.
3.2 The Customer takes note that AS arranges for the services listed in the booking confirmation to be provided by third-party firms.

4. Terms of Payment
Upon receipt of the booking confirmation by the Customer, a down payment of 30 per cent of the total price must be paid within 10 days. The balance must be paid by 15.1.2018 at the latest.
All bookings after December 05. 2017 are due for immediate and full payment.
If the total price has not been credited in full to AS by 31.1.2018, AS can no longer give any guarantee with respect to the booking, whereby the full amount shall still be owed, under reserve of Section 5, second sentence, below.

5. Cancellation of Trip/ Cancellation of Accommodation
If the Customer or the recipient of the services named in the booking confirmation cancels the trip or if the Customer cancels the accommodation in full or in part after having accepted the booking, payment shall be due in full. If AS succeeds in finding a substitute, 25 per cent of the total amount and a handling fee of CHF 200.–/cabin will be charged for these efforts.

6. Complaints
The Customer or the recipient of the services must immediately submit a written complaint to AS and the respective provider of services to notify any defect in the performance of the contract of which he becomes aware on the spot.

7. Change of Programmes/Offers
AS reserves the right to change entire programmes/offers or individual services (category of accommodation etc.), should this be necessitated by unforeseen circumstances (e.g. high water on the Rhine, adverse weather conditions, etc.). Even if such a change of programme results in an objective reduction in the value of the service originally agreed upon, the customer will not be entitled to a refund from AS.

8. Place of Jurisdiction and Applicable Law
8.1 The place of jurisdiction for all disputes arising out of the contracts, agreements or arrangements mentioned in Section 1 shall be Basel-Stadt.
8.2 Swiss law shall apply.
8.3 In the event of any legal dispute the German text of the general conditions of business shall be the binding version.

DEUTSCH | Allgemeine Geschäftsbedingungen

1. Anwendungsbereich
Die nachfolgenden Allgemeinen Geschäftsbedingungen für das zur Verfügung stellen von Unterkünften während der BASELWORLD 2018 finden auf alle Verträge, Vereinbarungen oder Abreden Anwendung, welche zwischen dem Kunden und Accommodation Service Ltd., (nachfolgend AS genannt), abgeschlossen werden.
Allgemeine Geschäftsbedingungen des Kunden finden auf die von AS gegenüber dem Kunden erbrachten Dienstleistungen keine Anwendung.

2. Auftragserteilung
2.1 Die Erteilung eines Buchungsauftrages an AS muss schriftlich oder elektronisch (e-mail) oder ueber das elektronische Buchungssystem erteilt werden.
2.2 Durch Akzeptierung der Offerte ist ein rechtlich gueltiger Vertrag zustande gekommen mit der Verpflichtung die Rechnung voll zu bezahlen. Annuliation der Buchung ist gemeass Artikel 5 der Allgemeinen Geschaeftsbedingungen.

3. Vertragspartei
3.1 Der Unterkunftsvertrag zwischen AS und dem Kunden kommt mit dem Zugang der Buchungsbestätigung beim Kunden zustande. Das Recht von AS einen Buchungsauftrag abzulehnen bleibt vorbehalten.
3.2 Der Kunde nimmt zur Kenntnis, dass AS die in der Buchungsbestätigung aufgeführten Leistungen von Drittunternehmen erbringen lässt.

4. Zahlungsbedingungen
Nach Zugang der Buchungsbestätigung beim Kunden ist innert 10 Tagen eine Anzahlung von 30 Prozent des Gesamtpreises zu leisten. Der Restbetrag ist bis spätestens 15.1.2018 zu bezahlen.
Der Gesamtbetrag der Buchungen, die nach dem 05. Dezember 2017 erfolgt sind, müssen umgehend bezahlt werden.
Ist am 31.1.2018 der Gesamtpreis nicht vollständig bei AS gutgeschrieben, kann die Buchung von AS nicht mehr garantiert werden, wobei das volle Entgelt unter dem Vorbehalt der nachfolgenden Ziff. 5, zweiter Satz, trotzdem geschuldet bleibt.

5. Nichtantreten der Reise / Annullation der Unterkunft
Kann der Kunde resp. der in der Buchungsbestätigung genannte Leistungsempfänger eine gebuchte Reise nicht antreten oder annulliert der Kunde nach seiner Akzeptierung der Buchung die Unterkunft teilweise oder gesamthaft, so ist das Entgelt vollumfänglich geschuldet. Gelingt es AS, einen Ersatz zu finden, werden für diese Bemühungen 25% des Gesamtbetrages sowie eine Bearbeitungsgebühr von CHF 200.–/Kabine in Rechnung gestellt.

6. Beanstandungen
Der Kunde bzw. der Leistungsempfänger muss jeden Mangel bei der Erfüllung des Vertrages, den er an Ort und Stelle feststellt, unverzüglich schriftlich gegenüber AS sowie dem betreffenden Leistungserbringer beanstanden.

7. Änderungen Programme/Angebote
AS behält sich vor, ganze Programme/Angebote oder einzelne Leistungen (Unterkunftskategorie etc.) zu ändern, wenn unvorhergesehene Umstände es erfordern (z.B. Hochwasser auf dem Rhein, schlechte Wetterbedingungen etc.). Entsteht durch eine derartige Programmänderung ein objektiver Minderwert zur ursprünglich vereinbarten Leistung, erhält der Kunde von AS keine Rückvergütung.

8. Gerichtsstand und anwendbares Recht
8.1 Gerichtsstand für alle Streitigkeiten aus den in Ziff. 1 genannten Verträgen, Vereinbarungen oder Abreden ist Basel-Stadt.
8.2 Anwendbar ist Schweizer Recht.
8.3 Im Rechtsfalle hat die deutsche Version der Allgemeinen Geschäftsbedingungen Gültigkeit.

FRANÇAIS | Conditions générales

1. Champ d’application
Les présentes Conditions générales relatives à la mise à disposition d’hébergements pendant BASELWORLD 2018 s’applique à tous les contrats, accords ou conventions conclus entre le client et Accommodation Service Ltd., (désignée ci-après par AS).
Les conditions générales du client ne sont pas applicables aux prestations fournies par AS envers le client.

2. Passation d’un ordre
2.1 La formulaire de réservation doit etre rempli avec notre service de reservations soit par ecrit, soit par voie electronique par courriel ou commande directement sur le system de reservation.
2.2 En acceptant l’offre, un contrat legal entre definitivement en vigueur stipulant que vois acceptex cette offre et que vous vous engagez a payer l’integralite de la facture. L’annulation est definie selon le paragraphe 5 des Conditions générales.

3. Parties contractantes
3.1 Le contrat d’hébergement entre AS et le client prend effet à la réception de la confirmation de réservation chez le client. AS se réserve le droit de refuser un ordre de réservation.
3.2 Le client prend connaissance du fait qu’AS confie les prestations mentionnées dans la confirmation de réservation à des entreprises tierces.

4. Conditions de paiement
Après réception de la confirmation de réservation chez le client, celui-ci doit fournir un acompte de 30 pour cent du prix total dans un délai de 10 jours. Le montant résiduel doit être payé au plus tard d’ici le 15.1.2018.
Le montant total des réservations faites après le 05 décembre 2017 doivent être payées immédiatement.
Si la totalité du montant n’a pas été créditée à AS le 31.1.2018, AS ne pourra plus garantir la réservation, la totalité de la somme résiduelle restant tout de même due sous réserve du chiffre 5, alinéa 2, ci-dessous.

5. Empêchement concernant le voyage / annulation de l’hébergement
Si le client ou le bénéficiaire de la prestation désigné dans la confirmation de réservation est dans l’empêchement de faire un voyage réservé ou si le client annule l’hébergement, intégralement ou en partie, après avoir accepte sa réservation, le montant est dû dans son intégralité. Si AS parvient à trouver un remplaçant, 25 pour Cent du montant total ainsi que des frais de traitement de CHF 200.–/cabine seront facturés pour ces efforts.

6. Réclamations
Le client ou le bénéficiaire de la prestation doit réclamer immédiatement par écrit vis-à-vis d’AS ainsi que du prestataire concerné toute défaillance constatée sur place dans l’exécution du contrat.

7. Modifications des programmes/offres
AS se réserve le droit de modifier des programmes/offres au complet ou des prestations individuelles (catégorie d’hébergement, etc.) si des circonstances imprévues l’exigent (p. ex. inondations sur le Rhin, mauvaises conditions météorologiques, etc.). Si une telle modification du programme engendre une moins-value objective par rapport à la prestation convenue à l’origine, le client ne recevra pas de remboursement de la part d’AS.

8. For et droit applicable
8.1 Le for pour tous les litiges découlant des contrats, accords ou conventions mentionnés au chiffre 1 est Bâle-Ville.
8.2 Le droit suisse est applicable.
8.3 En cas de litige, c’est la version allemande des Conditions générales qui fait foi.

 
 

 


 



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